دانلود, پاورپوینت,مقالات.پروژه.مدیریتها.نمونه سوالات.پایان نامه.کارشناسی.کارآموزی

دانلود کارآموزی.آزمون ارشد. پروژه.مدیریت.مدیریت مالی.زمین شناسی.نمونه سوالات.پایان نامه.کارشناسی ارشد.شیپ فابل

دانلود, پاورپوینت,مقالات.پروژه.مدیریتها.نمونه سوالات.پایان نامه.کارشناسی.کارآموزی

دانلود کارآموزی.آزمون ارشد. پروژه.مدیریت.مدیریت مالی.زمین شناسی.نمونه سوالات.پایان نامه.کارشناسی ارشد.شیپ فابل

پرسشنامه مهارت های شناختی و فراشناختی


پرسشنامه مهارت های شناختی و فراشناختی
دسته بندی علوم انسانی
بازدید ها 3
فرمت فایل docx
حجم فایل 23 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 8
پرسشنامه مهارت های شناختی و فراشناختی

فروشنده فایل

کد کاربری 1113
کاربر

پرسشنامه مهارت های شناختی و فراشناختی

پرسشنامه مهارت های شناختی و فراشناختی

از آنجا که این پژوهش به دنبال ساخت تست مهارت های شناختی و فراشناختی است، مراحل زیر برای ساخت آن انجام شد:

- گرد آوری نظریه های مربوط به مهارت های شناختی و فراشناختی

- تهیه ویژگی ها و عناصر تشکیل دهنده مهارت های شناختی و فراشناختی

- تهیه گویه های اولیه مقیاس های شناختی و فراشناختی

- تهیه فرم نیمه تجربی مهارت های شناختی و فراشناختی

- بررسی روائی محتوائی مقیاسهای فرم نیمه تجربی با استفاده از نظرخواهی از متخصصان

- اجرای فرم نیمه تجربی بر نمونه کوچکی از دانشجویان در مرحله مطالعه مقدماتی

- محاسبه ضرایب اعتبار، میانگین و انحراف استاندارد مقیاس ها

-محاسبه میانگین و انحراف استاندارد سوال ها

- اعمال اصلاح سوال ها در صورت لزوم

- تهیه فرم تجربی نهایی

- اجرای فرم تجربی نهایی بر نمونه اصلی

- محاسبه اعتبار مقیاس ها و کل تست

-محاسبه روائی تست مهارت های شناختی و فراشناختی

- مقایسه نمره های دختران و پسران دانشجو

 با توجه به تئوری‌ها و پژوهش‌های انجام‌شده و با توجه به ابعاد دانش شناختی و فراشناختی که از فصل دوم پژوهش استخراج شد،تستی تنظیم شد،که به طورمختصر عبارتنداز:

 فراشناخت مفهومی چند وجهی است که شامل دانش ها(باورها)، فرایندها و راهبردهایی است که شناخت را ارزیابی، نظارت یا کنترل می کند(ولز، 1979؛ فلاول، 1979؛ نلسون و همکاران، 1999؛ موسس و بیرد، 2002؛ اسپادا و همکاران، 2007). فلاول و همکاران(1993) دانش فراشناختی را به سه طبقه ی دانش در مورد شخص، دانش در مورد تکلیف و دانش در مورد راهبرد تقسیم می کنند، پاریس و همکاران(1984) دانش فراشناختی را به سه طبقه ی خبری، فرایندی و شرطی تقسیم کرده اند که از بعضی جهات با طبقات دانش فراشناختی فلاول و همکارانش همپوشی دارد. بیکر(1989) معتقد است دو نوع فراشناخت به هم پیوسته، یعنی دانش درباره شناخت و تنظیم شناخت و نظارت بر آن وجود دارد. بر حسب نظر رفوث و همکاران، فرادانش، فرا نظارت و استفاده ی مناسب و بجا از راهبرد، مولفه های فراشناخت هستند. پرسلی، بورکوسکی و اشنایدر(1987)، جاکوبز و پاریس1987، براون 1987، ویلسون و وینگ، 1998 ، وایستاین و هیوم[1](1998) راهبردهای شناختی را به سه دسته تقسیم           کرده اند ( تکرار و مرور ذهنی، بسط و گسترش معنایی، سازماندهی).

 


[1] Weistein & Hume

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.