ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 |
دسته بندی | حسابداری |
بازدید ها | 2 |
فرمت فایل | |
حجم فایل | 1710 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 9 |
هدف از این تحقیق مطالعه اثرات تزریق هوای خنک کاری از لبه فرار پره توربین بر روی گردابه های ایجاد شده در لبه فرار و توزیع عددماخ سطح پره است. برای مدلسازی هندسی پروفیل پره بریت 22 آن (BRITE 22N) انتخاب شده است. برای تحلیل جریان از مدل آشفتگی RSM استفاده شده و نتایج بصورت منحنی های توزیع عدد ماخه بر روی سطح پره با نتایج آزمایشگاهی مقایسه شده است. مقایسه نتایج بصورت منحنی های توزیع عدد ماخ بر روی سطح پره با نتایج آزمایشگاهی مقایسه شده است. مقایسه نتایج بدست آمده از مدل آشفتگی RSM با نتایج آزمایشگاهی دقت مدل مذکور را برای نشان دادن افت عدد ماخ در لبه فرار ناشی از گردابه های ایجاد شده را نشان میدهد. نتایج حاصله نشان می ذهد با تزریق هوای خنک کاری به میدان جریان گردابه های ایجاد شده در لبه فرار پره کاهش یافته و در نتیجه آن افت عددماخ در لبه فرار پره توربین به مقدار قابل توجهی کاهش می یابد. همچنین تزریق هوای خنک کاری باعث کاهش عدد ماخ گلوگاه پره توربین شده است.
توربین گاز ، ردیف پره ، لبه فرار ، خنک کاری ، RSM