دانلود, پاورپوینت,مقالات.پروژه.مدیریتها.نمونه سوالات.پایان نامه.کارشناسی.کارآموزی

دانلود کارآموزی.آزمون ارشد. پروژه.مدیریت.مدیریت مالی.زمین شناسی.نمونه سوالات.پایان نامه.کارشناسی ارشد.شیپ فابل

دانلود, پاورپوینت,مقالات.پروژه.مدیریتها.نمونه سوالات.پایان نامه.کارشناسی.کارآموزی

دانلود کارآموزی.آزمون ارشد. پروژه.مدیریت.مدیریت مالی.زمین شناسی.نمونه سوالات.پایان نامه.کارشناسی ارشد.شیپ فابل

مقاله بررسی تأثیر تنش های اولیه بر روی شکست در مخازن فولادی تحت فشار با استفاده از شبیه سازی المان محدود ترک در سطح داخلی


مخازن تحت فشار و در حالت کلیتر استوانههای جدار ضخیم تحت فشار داخلی یکی از پرکاربردترین قطعات در صنعت میباشند و تحلیل رفتار آنها در شرایط مختلف کاری حائز اهمیت است
دسته بندی مکانیک
بازدید ها 3
فرمت فایل pdf
حجم فایل 252 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 6
مقاله بررسی تأثیر تنش های اولیه بر روی شکست در مخازن فولادی تحت فشار با استفاده از شبیه سازی المان محدود ترک در سطح داخلی

فروشنده فایل

کد کاربری 1113
کاربر

چکیده مقاله:

مخازن تحت فشار و در حالت کلیتر استوانههای جدار ضخیم تحت فشار داخلی یکی از پرکاربردترین قطعات در صنعت میباشند و تحلیل رفتار آنها در شرایط مختلف کاری حائز اهمیت است . در اکثر شرایط کاری وجود تنشهای اولیه و همچنین ترک در دیواره سیلندر بسیار محتمل میباشد و تحلیل سیلندر بدون در نظر گرفتن آنها باعث بوجود آمدن اختلاف زیاد بین نتایج بدست آمده با مقادیر واقعی خواهد شد . در این مقاله رفتار سیلندر ترکدار تحت فشار داخلی در حضور تنشهای اولیه با استفاده از تحلیل المان محدود مورد بررسی قرار میگیرد . برای ایجاد میدان تنش اولیه در جداره سیلندر و مخصوصاً در ناحیه اطراف لبه ترک از فرایند اتوفرتاژ استفاده شده است؛ بعبارت دیگر با قرار دادن سیلندر ترکدار تحت فشار اتوفرتاژی و باربرداری از آن یک توزیع تنش پسماند در اطراف لبه ترک بوجود میآید . ترک ایجاد شده در دیواره سیلندر بصورت ترک سطحی در سطح داخلی سیلندر میباشد و ابعاد ترک به دو صورت ترک با ابعاد محدود و ترک سراسری است . علاوه بر ابعاد ترک، تأثیر راستای ترک بر نتایج بدست آمده با در نظر گرفتن ترک در دو راستای محیطی و محوری بررسی شده و در نهایت تأثیر ابعاد ترک و راستای آن بر روی کارآیی سیلندر با ترک داخلی مورد ارزیابی قرار گرفته است

کلیدواژه‌ها:

سیلندر جدار ضخیم- اتوفرتاژ- تنش­های اولیه- ترک- المان محدود

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.