دانلود, پاورپوینت,مقالات.پروژه.مدیریتها.نمونه سوالات.پایان نامه.کارشناسی.کارآموزی

دانلود کارآموزی.آزمون ارشد. پروژه.مدیریت.مدیریت مالی.زمین شناسی.نمونه سوالات.پایان نامه.کارشناسی ارشد.شیپ فابل

دانلود, پاورپوینت,مقالات.پروژه.مدیریتها.نمونه سوالات.پایان نامه.کارشناسی.کارآموزی

دانلود کارآموزی.آزمون ارشد. پروژه.مدیریت.مدیریت مالی.زمین شناسی.نمونه سوالات.پایان نامه.کارشناسی ارشد.شیپ فابل

پایان نامه کاربرد نقوش گبه و دستبافته‌های‌ایرانی در دکوراسیون داخلی


مقدمه به نام خداوند عشق و هنر حکیم خردپرور دادگر خواجه در ابریشم و ما در گلیم عاقبت‌ای دل همه ما در گلیم فرش دستباف‌ایران اگر نگوئیم در طول قرنها، حداقل در‌یک قرن اخیر، پس از نفت، بزرگترین سرمایة ملی منبع درآمد ارزی صادراتی ما به شمار می‌رفته است و گزافه نیست اگر بگوئیم گذشته از ارزش صادراتی، هنر قالیبافی مشخص ترین
دسته بندی معماری
بازدید ها 3
فرمت فایل rar
حجم فایل 2749 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 324
پایان نامه کاربرد نقوش گبه و دستبافته‌های‌ایرانی در دکوراسیون داخلی

فروشنده فایل

کد کاربری 1113
کاربر

بخشی از متن :


فرش دستباف‌ایران اگر نگوئیم در طول قرنها، حداقل در‌یک قرن اخیر، پس از نفت، بزرگترین سرمایة ملی منبع درآمد ارزی صادراتی ما به شمار می‌رفته است و گزافه نیست اگر بگوئیم گذشته از ارزش صادراتی، هنر قالیبافی مشخص ترین وسیلة شناسائی فرهنگی ما به دنیا بوده است. هر کشور اگر صاحب چنین سرمایة بالقوه‌ای بود نه تنها در حفظ آن می کوشید بلکه سعی می کرد هر روز آن را نسبت به روز قبل وسعت ببخشد و توسعه بدهد ولی ما نه تنها چنین نکردیم بلکه با بی توجهی‌ها و‌ایجاد موانع شرایط را روز به روز بدتر کرده و مانع گسترش‌این صنعت عظیم‌ایرانی نمی شدیم و اکنون کار به جائی رسیده است که همه آنانی که به نحوی دسترسی در کار تولید و فروش و صادرات فرش‌ایران را دارند در‌این نگرانی عمیق به سر می برند که‌ایا فردایی برای آن وجود خواهد داشت؟ هرچه زندگی به سوی ترقی و تعالی ره می سپرد ارزش هنر آشکارتر می شود و‌این هنر به طور کلی چیزی است که احساسات ما را بر می انگیزد. پس هنر به طور عام عبارتست از خصوصیات اشیاء و پدیده‌های طبیعی و مصنوعی و ساخته دست انسان که احساسات ما را نسبت به خود بر می انگیزد و چون در تمام هستی نمی توان چیزی را‌یافت که در ما احساسی بر نیانگیزد، پس در همه چیز رگه‌های هنر وجود دارد و به جرأت می توان گفت جهان سرشار از هنر است. هنر را به طور کلی به دو گروه متمایز تقسیم می کنیم:  

 


 

 فهرست مطالب:

 

 مقدمه

 

 ریشه‌یابی نام گبه
  آشنایی و شناختی از گبه
  استاندارد و اندازه گبه
  طرح گبه
  رنگهای مورد مصرف در گبه
  تقسیم بندی رنگ‌ها
  ۱-رنگ گرم
۲-رنگهای سرد
۳-رنگهای خنثی
تقسیم بندی کلی رنگها
۱-رنگ گرم
۲-رنگهای سرد
۳-رنگهای خنثی
تقاثرات نور بر رنگ های مختلف
سخن آخر مؤلف
سیم بندی کلی رنگها
۱-رنگهای آکروماتیک
۲-رنگهای کروماتیک
روانشناسی رنگها در گبه
توصیه برای پاک کردن لکه‌های گبه
توصیه برای مبارزه با بید و جلوگیری از بیدزدگی
موقعیت جغرافیایی استان فارس
گبه در چه منطقه‌ای و توسط چه کسانی بافته می شد
عشایر ‌ایل قشقایی
طایفة شش بلوکی
طایفة فارسی مدان
مهمترین طرح و نقش گبه‌های عشایری
۱-طرح شیر
اهمیت تاریخی طرح شیر
۲-طرح خشتی یا قابی شکل
۳-طرح حوض گبه
۴-طرح گل گبه
۵-طرح‌ایلاتی
۶-طرح درختی
۷-طرح هندسی
۸-طرح ابرش
۹-طرح چهارفصل
نقش‌ها نشانة‌ چه نماد و سمبلی هستند
طرح مشترک و نحوة بافت گبه در بین‌ایلات فارس
رنگهای مورد مصرف عشایر‌ایل قشقایی در گبه‌ها
مقایسه گبه‌های قدیمی با گبه‌های جدید
گلیم گبه(گچمه)
ویژگیهای فنی گلیم گبه(گچمه)
ریشه‌یابی نقوش گلیم گبه
نام‌های گبه‌های امروز و نمونه‌هایی از آن
نام گبه‌های دیروز و نمونه‌هایی از آن
طراحی و نقشپردازی
نقشمایه‌های گلیمی
گروه ۱: نقشمایه‌های هندسی
گروه ۲: نقشمایه‌های دوگانه
گروه ۳: نقشمایه‌های تلفیقی
گروه ۴: نقشمایه‌ها حاشیه‌ای
نقشهای گلیم قشقایی
۱٫نقش اشکالی
۲٫ کف ساده
۳٫محرمات
۴٫خشتی
۵٫قابی
۶٫ شطرنجی
کشکولی(؟)، دهة‌ هشتم تا دهة آخر قرن سیزدهم هـ.ق ۱۰۷-۱۶۳
دره شوری، دهة پنجم تا ششم قرن چهاردهم هـ . ق
کشکولی، اواخر دهة ششم قرن چهاردهم هـ .ق. ۱۴۲*۲۵۸ سانتیمتر
دره شوری، دهة دوم تا سوم قرن چهاردهم هـ .ق
کشکولی، اواخر دهة هشتم قرن چهاردهم هـ.ق
آردکپان، اواخر دهة هشتم قرن چهاردهم هـ.ق.
۱٫سوزنی قشقایی
۲٫اسلوب بافت و چگونگی کاربرد
۳٫نقشپردازی و رنگ آمیزی
۴٫نمونه‌های سوزنی قشقایی
دستبافته های ایلات بهارلو و اینالو
نقگلیم و سوزنی
دست بافته های ایلات عرب
طایفه‌های بافنده و ویژگیهای بافندگی
شپردازی و رنگ آمیزی
رنگ آمیزی
نمادها و نگاره‌ها در گلیم
نساختار و هندسه
نگاره‌‌‌های زندگی
نگاره‌‌‌های محافظت از زندگی
نگاره‌‌‌های زندگی پس از مرگ
نکاتی چند در طراحی دکوراسیون داخلی
اصول طراحی
الگوهای طراحی
تناسب
تعادل
انواع تعادلها
۱-تعادل متقارن
۲-تعادل شعاعی
۳-تعادل نامتقارن
هماهنگی
مقیاس
یکی شدن و فراوانی
ابعاد رنگ
انعکاس رنگ ها
مفهوم رنگ ها
سازواری اشکال هندسی و رنگها
مطالبی مهم دربارة‌ رنگها
انواع نورها

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.