دسته بندی | معماری |
بازدید ها | 1 |
فرمت فایل | rar |
حجم فایل | 3228 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 94 |
پیشگفتار و مقدمه
در این دوره باید به نیازها ، خواسته ها و شکل گیری شخصیت کودک توجهی خاص نمود . با ایجاد کنجکاوی و خلاقیت و فضایی شاد بین کودکان ، نه تنها رشد اعتماد به نفس را در آنها ایجاد کرده ایم بلکه به این طریق با توجه به شخصیت کودک . تطابق محیط با سن و سال او و از طریق بازی های گروهی ، خواهیم توانست با ایجاد تمرکز در آنها ، توجه و ترکیبی از روی دقت در کودکان پدید آوریم . طبقات مختلف مردم اعم از زن و مرد، بزرگ وکوچک ، فقیر وغنی، تحصیلکرده و بی سواد و غیره می توانند نظام زیبا شناسی خودشان را در انتخاب گزینه های طراحی داشته باشند.پروپوزال گروهی از روانشناسان ادراکی محیط و معماران ، نقش احساسات وعواطف طبقات مختلف را در شناخت معماری برتر ایشان، مطالعه کرده اند. کودکان ، دنیای تخیلی خاص خویش را دارند. بسیاری از ایشان در طبقات سنی زیر 7 سال دنیا را آنطور تجسم می کنند که باید باشد نه آنطور که هست و همین امر باعث می شود محیط طراحی برای کودکان ، آن فضایی نباشد که معمار بدون شناخت، آن را طراحی کند. در نهایت ، ساختمان سازی و معماری برای کودکان ، جالب و پر از تفریح است.
رساله خانه کودک تدوین شده ، به بررسی مسایل مربوط به کودکان از جمله روانشناسی کودک ، سرگرمیها و درک و فهم کودک از فضا و معماری می پردازد . که در نهایت به طراحی یک مرکز آموزشی – تفریحی ویژه کودکان با عنوان « خانه کودک » در شهر کرمانشاه منتهی شده است . فضایی که کودک در آن به سر می برد ، از لحاظ فرم ، عملکرد و سایر ویژگیهای معماری نقش بسزایی دانلود پروژه کامل و پلان معماری مهدکودک در شکل گیری شخصیت و رشد و پرورش فکری کودک دارد . با توجه به این نکته سعی شده طراحی مجموعه « خانه کودک » همگام با مطالعات پروژه وبا توجه به ویژگیهای روانشناسی کودکان صورت پذیرد. هدف اصلی این پروژه ، به وجود آوردن فضایی اجتماعی، زنده وپویا برای کودکان است . به طوری که آنها بتوانند در آنجا احساس راحتی کرده و از زندگی لذت ببرند. در پروژه حاضر ، به ترتیب به مطالعات اقلیمی استان کرمانشاه – معرفی استان کرمانشاه – مبانی نظری پروژه – معرفی پروژه و در نهایت به مطالعات عملکردی و برنا مه ریزی فیزیکی پرداخته شده است.